خ. ستارخان، خ. شادمهر، پ. ۱۵۴، واحد ۳
  • شماره تماس ۰۲۱-۶۶۰۶۸۰۷۷

  • آدرس ایمیل

کیستون (keystone)

مقدمه

کیستون شبکه یا همان پریز شبکه یکی از تجهیزات شبکه داخلی یا همان LAN می باشد . کیستون ابزاری است که دارای دو سر مادگی است که از یک طرف به کابل شبکه متصل میشود و از طرف دیگر در اختیار کاریر قرار میگیرد تا ارتباط میان شبکه با دیگر تجهیزات مورد استفاده مانند سوئیچ ها یا روتر یا سرور و حتی کیس کامپیوتر را برقرار کند. درواقع کیستون شبکه ابزاری است که یه صورت یک رابط عمل میکند

میتوان این محصولات را در چند دسته بندی قرار داد، که در زیر برای شما مشخص کرده ایم که چه مدل ها و انواعی از آن وجود دارد.

  • محل قرارگیری این محصولات
  • دسته بندی یا category
  • جنس محصول

کیستون UTP

عبارت UTP مخفف Unshielded Twisted Pair هست. کابل های زوج به هم تابیده ی بدون شیلد در مکان‌هایی مثل خونه یا ادارات کوچیک، عملکرد مناسبی دارند. در شرایطی که تعداد تجهیزات بسیار زیاد نباشد، میزان تداخل الکترومغناطیسی هم پایین می اید و بنابراین نیازی نیست از لایه‌ی محافظی مثل شیلد استفاده شود.  در حال حاضر این کابل به عنوان ارزان‌ترین کابل شبکه ی موجود در بازار شناخته میشود. دلیل ارزان بودن UTP   مجهز نبودن ان به لایه های حفاظتی مثل شیلد است. البته همین ویژگی بدون شیلد بودن باعث شده UTP باریک‌ترین و منعطف‌ترین کابل شبکه هم باشد.

کیستون  STP یا FTP

کابل های شیلددار رو با عنوان‌های STP و FTP می‌شناسند.   STP مخفف  Shielded Twisted Pair و FTP مخفف Foil Screened Twisted Pair  است. با اینکه هرکدام از این عبارات به نوع خاصی از لایه‌های حفاظتی اشاره می‌کنند، اما کاربرها معمولا ان‌ ها را جایگزین می کنند . در ساختار کابل های شیلددار لایه‌های مختلفی وجود دارد که از تداخل سیگنال ها جلوگیری می‌کند.